خود خود خودم

من تو این وبلاگ خود خود خودم هستم. می خواهم دغدغه هایم و احساساتم را بی واسطه بیان کنم

خود خود خودم

من تو این وبلاگ خود خود خودم هستم. می خواهم دغدغه هایم و احساساتم را بی واسطه بیان کنم

فیزیک در زندگی روزمره!!!!

گاهی زندگی آدم ها تابع قوانین فیزیک کلاسیکه و گاهی تابع قوانین فیزیک کوانتوم!!!!! 

هر چی که هست زندگی در عین اینکه گاهی خیلی روزمره هست در همون روزمرگی هم گاهی خیلی غیر قابل پیش بینی، درست مثل اصل عدم قطعیت هایزنبرگ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

چند وقتیه که موضوع شرایط فعلی ایران هم ذهنه منو مشغول کرده و هم اینکه با چند تا از دوستام از طریق ایمیل در موردش صحبت می کنیم. در اینکه شرایط فعلی شرایط مطلوبی نیست و بویژه در خور سرزمینی با قابلیت های ایران نیست هیچ شکی نیست. اما نکته ای که گاهی در صحبت های دوستام می بینم که من باهاش موافق نیستم تا حدی نا امیدی نسبت به آینده این سرزمینه. 

من بر عکس خیلی ها که آینده را خیلی روشن نمی بینند بر عکس به آینده بسیار خوشبینم. البته ممکنه که این آینده خیلی نزدیک نباشه ولی خب از نظر من بوقوع می پپونده. ایران کشوری با تاریخ کهنی هست و قدمت وجود دولت-کشوری به این نام با حاکمانی از خود این سرزمین (با هر قومیتی) به قرنها پیش بازمیگرده و جالب اینکه در طول این سالهای طولانی این سرزمین شرایط اسفناک و غم بار رو هم کم تجربه نکرده ولی اونچه که در خلال این زمان دراز باقی موندهُ ایرانُ فرهنگ ایران و مردم ایران بودند. چنانکه میشه پیوستگی های زیادی میان مردم فعلی ساکن ایران با گذشته هاشون دید. این درسته که الان وضعیت خوبی حاکم نیست ولی یادمون باشه پیش از اینها هم ایران وضعیت های مشابهی رو تجربه کرده و باز هم خودشو حفظ کرده و حتی به اوج هم برگشته از حمله اسکندر بگیر تا اعراب و مغول و بیابانگردهای آسیای میانه تا دوران پادشاهانی مستبد و ضعیف، با این حال این کشور اصالتشو حفظ کرده و در جای جای این سرزمین می توان این نشانه ها رو دید.   

در ضمن در همین وضعیت کنونی هم در کنار مشکلات موجود که کم هم نیست، پتانسیل های بالقوه و بالفعلی هم وجود داره که در نظر گرفتن آنها می تونه آدمو به آینده امیدوار کنه. 

پس در هر حال بهتره همیشه به آینده امیدوار بود و مشکلات باعث نشه امید از بین بره که اگه این امید از بین بره آنوقت ممکنه....