خود خود خودم

من تو این وبلاگ خود خود خودم هستم. می خواهم دغدغه هایم و احساساتم را بی واسطه بیان کنم

خود خود خودم

من تو این وبلاگ خود خود خودم هستم. می خواهم دغدغه هایم و احساساتم را بی واسطه بیان کنم

مسخ شدگی

خیلی از آدم ها زندگیشون قراردادیه. یعنی بر اساس یکسری معیارهایی که براشون تعریف شده زندگی می کنند. خیلی کم هم پیش میاد که به خودشون بیان و ببینن که تو چه چنبره ای گرفتارند. گرفتار معیارهای تحمیلی یک عده ای که به مرور زمان شکل و قالبی از عرف، مذهب، قانون، سنت، طبقه و جدیدا هم کلاس و... به خودش گرفته. حالا اگه یکی بتونه از منظری بالاتر به این جور زندگیها نگاه کنه، کاملا مسخ شدگی رو حس می کنه. جالب آنکه یه عده ای هم به مرور می شن حافظ و نگهبان اون معیارها و بابت پاسداری از اون معیارها منافعی هم نصیبشون می شه. یه عده دیگه هم تو این آشفته بازار خودشون را سمبل این معیارها قرار داده و سعی در ترویج این معیارها دارند.

نیچه چه خوب راه گریز از مسخ شدگی را نشان می دهد:  نخست از شتر آری‌گوی به شیر نه‌گوی و سپس از آن به کودک بدون گذشته و فراتاریخی

 

نظرات 3 + ارسال نظر
پری وش پنج‌شنبه 23 آبان‌ماه سال 1387 ساعت 08:57 ب.ظ http://nymphlike.blogsky.com

سلام
خوب هستید
از آشنایی با شما خوشبختم
ممنون میشم به من هم یه سری بزنید

ایده جمعه 24 آبان‌ماه سال 1387 ساعت 12:28 ب.ظ

عجب!!!!!!!! یه پست پابلیش نشده دارم توی همین مایه ها. اگر روزی روزگاری منتشر کردمش گفتم در جریان باشید از روی شما تقلب نکردما! ؛)

man شنبه 25 آبان‌ماه سال 1387 ساعت 08:22 ق.ظ http://www.rozhaye-tanhai.blogsky.con

salam reshteat chiye?fogh mikhoni?rahnamiym mikoni?

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد