خود خود خودم

من تو این وبلاگ خود خود خودم هستم. می خواهم دغدغه هایم و احساساتم را بی واسطه بیان کنم

خود خود خودم

من تو این وبلاگ خود خود خودم هستم. می خواهم دغدغه هایم و احساساتم را بی واسطه بیان کنم

لذت (۱)

لذت یکی از اون مفاهیمیه که فکر آدم ها را به خودش جلب کرده و بارها و بارها شنیده ایم که هر کسی در توجیه کارهاش میگه باید لذت برد. اما واقعا لذت چیه. من تو این پست نمی خوام وارد این بحث بشم چون الان نه حوصلشو دارم و نه تمرکزشو. فقط من تعریف لذت از منظر رازی (فیلسوف، پزشک و شیمی دان بزرگ ایرانی) را نقل می کنم: 

ناصر خسرو در کتاب زاد السافرین می گه: 

 "قول محمد زکریا آنست که گوید لذت چیزی نیست مگر راحت از رنج و لذت نباشد مگر بر اثر رنج؛ و گوید که چون لذت پیوسته شود رنج گردد؛ و گوید حالی که آن نه لذتست و نه رنج است از طبیعتست و آن بحس یافته نیست" 

"آنگاه گوید و چون بیرون شدن از طبیعت اندک اندک باشد و بازگشتن به طبیعت بیکدفعت باشد ، درد پیدا نیاید و لذت پیدا آید؛ و چون بیرون شدن از طبیعت بیکدفعت باشد ، باز آمدن بدو اندک اندک باشد ، درد پیدا آید و لذت پیدا نیاید . پس گوید مرآن بازآمدن را به طبیعت بیکدفعت لذت نام نهادند؛ هرچند که آن راحت بود ازرنج " 

نظرات 2 + ارسال نظر
حنانه سه‌شنبه 28 آبان‌ماه سال 1387 ساعت 09:50 ب.ظ http://jband.dom.ir

سلام دوست عزیز...
از شما برای بازدید از اولین کلاب طرفداران JBand دعوت به عمل می آید...
کلاب ما را به دوستان خود معرفی کنید...
شما هم به جمع جی بندی ها بپیوندید.
منتظر حضور گرم شما هستم.

ایده چهارشنبه 29 آبان‌ماه سال 1387 ساعت 09:06 ق.ظ http://4me.blogsky.com

چه تعریف جالبی... یعنی هر کی رنج نمیکشه داره لذت میبره؟ به جز اینش بقیش ملموسه واسم. به خصوص پارا دوم... خیلی خوشم اومدها!!!! خیلی!!!!!!!
ولی من در کل سختمه استفاده از این تعاریف گاهی وقتا جدی جدی باهاشون مشکل پیدا می‌کنم... گاهی وقتها هم خودمو میزنم به بی خیالی و هر چی دلم خواست ازین دست حسها که تعریفشون سخته استفاده میکنم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد