خود خود خودم

من تو این وبلاگ خود خود خودم هستم. می خواهم دغدغه هایم و احساساتم را بی واسطه بیان کنم

خود خود خودم

من تو این وبلاگ خود خود خودم هستم. می خواهم دغدغه هایم و احساساتم را بی واسطه بیان کنم

اسفند

اسفند را خیلی دوست دارم.  تغییر فصل و بهار و شروع دوباره زندگی طبیعت بهم حس خیلی خوبی میده. انگار همه چیز طبیعت با تو صحبت میکنه و بهت میگه میشه همه چیز را از نو شروع کرد. زمین نفس می کشه. طبیعت دوباره جوان میشه و بوی تازگی و طراوت احساس میشه.

با این حال خیلی از این مراسم سنتی خوشم نمی یاد. نه که بدم بیاد ها، ولی از کلیشه شدن یه چیزهایی به اسم سنت و زورکی و تقلیدی شدنش خوشم نمی یاد.

بعضی ها متخصص به لجن کشیدن آیین های ملی و مذهبی هستند.  

هر چیزی یه زمانی یه فلسفه ای داشته قرار نیست که همونو به شکل مضحک و قلابی بخواهیم حفظ کنیم. اصل قضیه فراموش میشه و یه سری مهملات جاشو میگیره.  

فلسفه نوروز و بهار و عید خیلی قشنگه به شرطی که اصلشو در نظر داشته باشیم نه فرعیاتشو. 

نظرات 4 + ارسال نظر
محمد علی چهارشنبه 28 اسفند‌ماه سال 1387 ساعت 01:53 ق.ظ http://maheshabe13.blogsky.com/

سلام دوست عزیزشما واقعآ وب خوب و عالی ای داری من یهت تبریک میگم . و هم چنین خسته نباشید چون معلومه که واقعآ زحمت کشیدی .
منم مثل شما مشغول به کار کردن روی یک وب هستم . البته نه به خوبی شما . و میخواستم بگم خوبه که همدیگه رو کمک کنیم برای بهتر شدن . همون طور که خود شما بهتر میدانید تبادل لینک باعث می شه که افراد بیشتری به وب ها دسترسی داشته باشند میدونم که سرت رو درد آوردم .
اما دوست عزیز اگه تمایل به تبادل لینک با من داشتی من خیلی خوشحال میشم وباعث افتخار من میشه .شما من رو با اسم " افکار عاشقانه" لینک کنید ودر قسمت نظرات وب من اعلام نمایید تا من هم شما رو لینک کنم . با تشکر به امید هم کاری بیشتر با شما دوست عزیز .

Greenplum چهارشنبه 28 اسفند‌ماه سال 1387 ساعت 10:40 ق.ظ http://greenplum.blogsky.com

بس که ببستند بر او برگ و ساز

گر تو ببینی نشناسیش باز !!

رویا چهارشنبه 28 اسفند‌ماه سال 1387 ساعت 03:31 ب.ظ

اگه خودت اصل و فرع این آیین ها رو می دونی به ما هم بگو لطفا...
خوبه که بتونیم همیشه اصل و فرع یه چیز رو مشخص کنیم..

اولا من ادعا نمی کنم که اصل و فرعشو می دونم. ولی چیزی که به نظرم میاد اینه که اصلش همین آغازی دوبارهَ بهارَ طراوت، تازگی و ... است که میشه امید داشت بشه خودمونو تغییر بدیم و با طراوت سالی جدیدو شروع کنیم و...
یک سری سنتها هم داره که در کتابهای باستانشناسی بیشتر درموردشون نوشته شده مثل این که هر روز از ایام عید نوروز تا 13 یه اسمی داره و فلسفه ای پشتشه.
فرعش همین ترقه بازی و مسخره بازیهای مرتبطشه و یا مثلا اینکه 13 نحسه و....

ماهی سیاه کوچولو چهارشنبه 28 اسفند‌ماه سال 1387 ساعت 08:46 ب.ظ

من کلا هر تولدی رو دوست دارم. چون بهم یادآوری می کنه که چطور آفریدگارم، فرصتهای دوباره ای در اختیارم قرار می ده.

من تو هر چیزی دیدم اگه ویژگی های مثبت سنت و مدرنیته کنار هم قرار بگیره، خیلی مثمر ثمر می شه. هر کدوم از اینا در کنار همدیگه، ضعفهای دومی رو پوشش می دن.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد