خود خود خودم

من تو این وبلاگ خود خود خودم هستم. می خواهم دغدغه هایم و احساساتم را بی واسطه بیان کنم

خود خود خودم

من تو این وبلاگ خود خود خودم هستم. می خواهم دغدغه هایم و احساساتم را بی واسطه بیان کنم

حکومت استبدادی، زندگی را محدود می کند ولی حکومت توتالیتر، زندگی را نابود می سازد. 

حکومت استبدادی انسانها را کوچک می کند تا هم قد و قواره حاکم شوند ولی حکومت توتالیتر انسانها را تحمیق می کند تا بتواند هر چه می خواهد در اذهان آنان فروکند.  

حکومت استبدادی با جسم انسان کار دارد و حکومت توتالیتر با فکر آدمی. 

در حکومت استبدادی انسانها رعیت حاکمند و حاکم ارباب آنها، در حکومت توتالیتر انسانها ابزار حاکمند و حاکم همه چیز آنها. 

در حکومت استبدادی زور حاکم است و در حکومت توتالیتر ایدئولوژی حاکم، حاکم است.

نظرات 1 + ارسال نظر
ماهی سیاه کوچولو پنج‌شنبه 17 اردیبهشت‌ماه سال 1388 ساعت 02:21 ب.ظ

خب حالا اسم حکومتی که هم جسم آدمی رو به بردگی می خواد و روحشو چیه؟
هر نوع ولایت مطلقه ای، مصداق همین حکومتی است که روح و جسم آدمی رو هم زمان به بردگی می کشه و به عنوان یک انسان هر حقی ازت سلب می شه و به چنان خود سانسوری ای دچار می شی که همه چیز برات بی تفاوت می شه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد