خود خود خودم

من تو این وبلاگ خود خود خودم هستم. می خواهم دغدغه هایم و احساساتم را بی واسطه بیان کنم

خود خود خودم

من تو این وبلاگ خود خود خودم هستم. می خواهم دغدغه هایم و احساساتم را بی واسطه بیان کنم

تاریخ ما

این روزها دارم تاریخ مشروطه ایران را می خونم. این آزادی خواهی مسالمت آمیز ما ایرانی ها سابقه دیرین دارد. به نکته جالبی برخوردم: 

در دوران مظفرالدین شاه، عین الدوله صدراعظم ایران بود و کاملا ضد مشروطه و بسیار مستبد. روزنامه حبل المتین هم حامی عین الدوله بود. این متن را روزنامه حبل المتین در آنروزگار و در جریان تلاش های مردم ایران با رهبری سید طباطبایی و علامه بهبهانی و دیگران برای حصول به مشروطه و قانون مند کردن کشور نوشته است: 

"بیگانگان چون می بینند شاهزاده اتابک اعظم (همان عین الدوله) کارهای کشور را درست می گرداند و ایران را پیش می برد، برای کارشکنی از او، اینان (همان مشروطه خواهان) را برانگیخته اند" 

حال تو خود بخوان حدیث مفصل از این مجمل.   

نظرات 3 + ارسال نظر
آتیش پاره جمعه 12 تیر‌ماه سال 1388 ساعت 07:49 ق.ظ http://miss-atishpare.blogsky.com

همیشه تاریخ تکرار میشه!

[ بدون نام ] شنبه 13 تیر‌ماه سال 1388 ساعت 05:21 ب.ظ

مجددا سلاملکم!!

ماهی سیاه کوچولو یکشنبه 14 تیر‌ماه سال 1388 ساعت 12:35 ق.ظ

اینی که گفتی که کاملا درسته. همیشه همین بوده. هم ایران خودمون و هم خیلی جاهای دیگه. ولی بزار یه چیزی که الان یادم افتاده رو برات بگم.

یه کتابی خونده بودم به اسم " زنان مشروطه خواه تبریز".
بسیار کتاب جالبی بود و در ضمن نکته بسیار حائز اهمیتی هم در اون کتاب بود. بعد اینکه قیام مردم تبریز سرکوب شده بود و پیکر کشته ها رو جمع کرده بودند، متوجه شدند تعداد بسیار زیادی از اونها، زنان مشروطه خواهی هستند که لباس مردانه پوشیدند و سلاح به دست داشتند.
اگه هر قیام و هر جنبشی می خواد پیروز بشه، حتما تک تک اعضای جامعه باید براش تاوان و هزینه بدند. زن و مرد معنا نداره و حتی زنان گوشه نشین ما که جز آرایش سر و وضعشون نگرانی دیگه ای هم ندارند، باید این آزادی رو بخوان تا کم کمک پیروزی دست یافتنی بشه..

با نظرت کاملا موافقم.
در مورد زنان هم البته باید اذعان کرد که الان موج خوبی در بین زنان برای احقاق حقوقشون راه افتاده که امیدوار کننده هستش البته قبول دارم که باید گسترش بیشتر بشه.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد